Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Puknięcie/ stukniecie przy ruszaniu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Puknięcie/ stukniecie przy ruszaniu.

    ahmed799, wszystko razem + odległość 100m do auta na parkingu wydawała być się niekończącą się serpentyną i to zimno na dworze :diabelski_usmiech

  • #2
    Puknięcie/ stukniecie przy ruszaniu.

    Witam,
    Od kilku dni mam nie typowy problem, a mianowicie przy gwałtownym ruszeniu jak i gwałtownym hamowaniu występuje jedno stuknięcie/puknięcie.
    Po tym jest już cisza, nie ma znaczenia czy jadę po prostej równej drodze czy wybojach.
    Przy spokojnym ruszaniu/hamowaniu temat nie występuje.
    Dodam, że również nie ma znaczenia czy mam koła prosto czy skręcone.
    Co to może być ? Jakaś poduszka ??
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Miałem podobne stukanie w Fabii, okazało się że to jedno z mocowań silnika tzw lizak, ale zanim ją wymieniłem diagnoz było wiele. Nie wiem jak w Octavkach tymczasem nic mi nie stuka.
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz


      • #4
        Też mam to w Fabii :diabelski_usmiech
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz


        • #5
          panowie jeżeli zawieszenie nie jest wybite to sprawdźcie mocowanie drążka stabilizatora,często wyklepują się gumy na mocowaniach drążka .pozdro :szeroki_usmiech
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            A może masz coś w bagażniku co przy gwałtownym ruszaniu/hamowaniu się przemieszcza? :?
            OIII 1.2 TSI 105 KM

            Komentarz


            • #7
              ROBAL_26, jak są problemy z łącznikami stabilizatora czy mocowaniem stabilizatora to stuki słychać na dziurach.
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz


              • #8
                shado to też fakt,choć sprawdzić całe zawieszenie nie zaszkodzi.
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz


                • #9
                  przerabiałem to na przeglądzie wyglądało że wszystko jest ok jednak irytowało mnie to tuleje wahaczy wymieniłem i problem ustał z zewnątrz wyglądały ok ale kwalifikowały się do wymiany koszt niewielki wymień powinno ustać
                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                  Komentarz


                  • #10
                    najlepiej to niech skoczy na szarpaki i wszystko wychodzi.
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz


                    • #11
                      No kiedy ja właśnie byłem na szarpakach i nic nie wyszło. Na szarpakach nic nie stuka. To raczej sugeruje coś z poduszkami silnika albo coś takiego.
                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                      Komentarz


                      • #12
                        To mogą być jeszcze poduchy na amortyzatorach.

                        Komentarz


                        • #13
                          widocznie to będzie tylko i wyłącznie powiązane z poduchami silnika,może któraś puściła z leksza i buja silnikiem przy ruszaniu i hamowaniu gwałtownym.
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz


                          • #14
                            panowie, poszła tuleja wahacza, mam to u siebie i ostatnio jak byłem zdiagnozować probem to sie okazało ze wszystkie cztery tuleje przednich wahaczy do wymiany plus tylne tuleje poprzecznego wahacza.

                            Objawia sie to tym: jedynka i cyk, steczny i cyk, jedynka i cyk, hamujemy do skrzyżowania i znowu cyk :szeroki_usmiech

                            [ Dodano: Sro 04 Maj, 11 20:48 ]
                            dodam ze na szarpakach nie zawsze wyjdzie, dobrze podnieść auto i solidną łyżką wykonać dzwignie tak aby sworznie pracowały, dopiero wtedy widać gdzie są luzy
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz


                            • #15
                              Moga to też być jakies cuda w dzrzwiach , przytrzymaj mocno drzwi i sprawdż czy to nie to ..

                              Komentarz


                              • #16
                                Hmm, patrzyłem dziś na poduszki silnika. Podczas odpalania i gaszenia nic nie stuka, silnik w ogóle się nie rusza. Jest tak jak powinno być.
                                Drążki oraz końcówki i poduszki stabilizatora były wymieniane. Tuleje wahacza przedniego po 1 na każdym też w zimie wymieniałem (te tylne).
                                Jeszcze sprawdzę. Dodam, że dziś nie za każdym razem stukało.
                                Zaczęło ja najechałem na krawężnik. Potem już pukało przy ruszaniu/stawaniu gwałtownym.
                                Ten lizak gdzie się znajduje ??

                                Komentarz


                                • #17
                                  "Lizak" o którym pisałem wymieniałem w Fabii, nie przyglądałem się jeszcze jak to jest w Octavii, ale był to element łączący bodajże skrzynię z karoserią, czyli taka poduszka skrzyni.

                                  O takie cudo jak na tej aukcji:

                                  Link
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    okazało się że to jedno z mocowań silnika tzw lizak
                                    jedno pytanie, dzisiaj okazało się że mam uwaloną gumę na tzw. lizaku, co skutkuje stukaniem przy przyspieszaniu auta, jak się nazywa poprawnie ta część zwana lizakiem, bo nie wiem jak ją szukać...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      poduszka/łapa skrzyni

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        interagg dzięki za naprowadzenie oto i winowajca:
                                        ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Piterpan te stuki masz tylko przy ruszaniu i hamowaniu czy także przy zmianie biegów podczas jazdy?

                                          Ja miałem tak jak opisałem wyżej, szarpaki nic nie pokazały a okazało się że poleciało mi łożysko - co ciekawsze nawet wcześniej nie zahuczało ani razu.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            miałem chyba to samo, ruszasz - stuk jak młotkiem, hamujesz to samo - jakby się coś w zawieszeniu przesuwało - poszły do wymiany, łączniki stabilizatora, gumy na wahaczach i inne pierdoły - nic nie pomogło , potem trafiłem do magika (pisałem o tym już komuś) w Gdańsku Osowa - warsztat Piluch się zwie - koleś powiedział, że pierdoła i zrobił, ale nie chciał zdradzić tajemnicy co to było (nie fajne to to, że nie powiedział), ale faktycznie od 3 lat nic się nie dzieje, a podobno coś tylko trzeba dokręcić bez wymiany - tylko, że nie powiedział co bo 1 raz jak to robił leżał 3 dni pod autem i szukał

                                            tak od siebie ja był sprawdził gumy na stabilizatorze - mogę być wybite - tylko uważaj bo niestety obejmy, które je trzymają często rdzewieją i tak samo śruby więc łatwo urwać - generalnie prosta robota nawet na parkingu o ile śrub nie zerwiesz

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              też mam takie stuknięcie tylko że przy wrzucaniu jedynki i z jedynki na dwujkę czasami. Walczę z tym już z pół roku, przeczytałem cały internet ;] i chłopaki tez opisują taki problem ale nikt nie znalazł rozwiązania albo się nie podzielił dodam że zawieszenie całe zrobione 3 miesiące temu wymieniłem wszystko poduchy silnika i skrzyni sa ok.. hgw

                                              co do puknięcia podczas ruszania jakie opisujecie to polecam dokręcić dobrze koła może to brzmi śmiesznie, ale kiedyś w yarisie mi pomogło a też doszukiwałem różnych przyczyn wiec myśle że warto o tym wspomieć.
                                              "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

                                              176Km 343Nm
                                              hamulce 312mm przód i 256mm tył

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Warto zwrócić uwagę, czy ten stuk występuje przy stale tej samej prędkości około 20km/h.
                                                Jeżeli tak, to w ten sposób pracuje mechanizm ABS i jest wszystko w porządku.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X